0
(0)

Μια υψηλότερη κατανάλωση πρωτεΐνης σε σύγκριση με την χαμηλότερη εμφανίζει ευνοϊκές επιδράσεις στην απώλεια βάρους και μάζας λίπους -Συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση

Yakima Vogtschmidt, Anne Raben, Ilona Faber, Claudia de Wilde, Julie Lovegrove, D Ian Givens, Andreas Pfeiffer, Sabita Soedamah-Muthu, Higher Compared to Lower Protein Show Favourable Effects on Weight Loss and Fat Mass – A Systematic Review and Meta-Analysis, Current Developments in Nutrition, Volume 5, Issue Supplement_2, June 2021, Page 1102, https://doi.org/10.1093/cdn/nzab053_095

Περίληψη

Στόχοι: Ο στόχος μας ήταν να πραγματοποιήσουμε μια συστηματική ανασκόπηση και μετα-ανάλυση των επιπτώσεων της υψηλότερης έναντι της χαμηλότερης κατανάλωσης διαιτητικής πρωτεΐνης σε σχέση με την παχυσαρκία και τον διαβήτη σε ενήλικες, χρησιμοποιώντας τα πιο ενημερωμένα στοιχεία από τυχαιοποιημένες ελεγχόμενες δοκιμές (RCTs).

Μέθοδοι: Μια συστηματική αναζήτηση με προκαθορισμένες λέξεις -κλειδιά πραγματοποιήθηκε στο PubMed, το Scopus και το Web of Science έως τον Ιανουάριο του 2020 και στη συνέχεια έγινε εκ νέου αναζήτηση τον Νοέμβριο του 2020. Ελέγχθηκαν πληθυσμοί ενηλίκων (ηλικιακή κατηγορία: 23 έως 68 ετών; μέσος δείκτης μάζας σώματος (ΔΜΣ): 33 ±3,3 κιλά).

Αποτελέσματα
Συμπεριλήφθηκαν 57 άρθρα που αναφέρουν 54 δοκιμές, με 2185 και 2159 συμμετέχοντες στις ομάδες υψηλότερης πρωτεΐνης και χαμηλότερης πρωτεΐνης, αντίστοιχα. Οι μέσες ημερήσιες ενεργειακές προσλήψεις ήταν 1764 ± 455 kcal στην ομάδα υψηλότερης πρωτεΐνης και 1768 ± 462 kcal στην ομάδα χαμηλότερης πρωτεΐνης. Το ποσοστό πρωτεΐνης, υδατανθράκων και συνολικού λίπους της συνολικής ημερήσιας ενεργειακής πρόσληψης (Ε%) ήταν 28%, 41% και 30% στην ομάδα υψηλότερης πρωτεΐνης και 18%, 54% και 28% στην ομάδα χαμηλότερης πρωτεΐνης. Βρέθηκαν σημαντικές επιδράσεις της δίαιτας με υψηλότερη πρωτεΐνη σε σύγκριση με τις δίαιτες με χαμηλότερη πρωτεΐνη στην απώλεια βάρους (συγκεντρωμένο SMD .0,13, 95% CI: .20,23, −0,04) και λιπώδους μάζας (συγκεντρωμένο SMD −0,14, 95% CI: .20,25, −0,04), με μικρή έως μέτρια ετερογένεια. Αυτό ισοδυναμεί με μεγαλύτερη απώλεια βάρους 0,67 kg (95% CI: -1,14, −0,19) και μεγαλύτερη μείωση της λιπώδους μάζας 0,57 kg (95% CI: .0,95, .0,19) μετά την δίαιτα με υψηλότερη πρωτεΐνη σε σύγκριση με δίαιτες χαμηλότερης πρωτεΐνης. Δεν βρέθηκαν σημαντικές διαφορές για τα άλλα αποτελέσματα της μελέτης.

Συμπεράσματα
Αυτή η μετα-ανάλυση 54 δοκιμών έδειξε ότι η υψηλότερη κατανάλωση πρωτεΐνης (28 Ε%) σε σύγκριση με χαμηλότερες πρωτεϊνικές δίαιτες (18 Ε%) είχε μικρές αλλά ευνοϊκές επιδράσεις στην απώλεια βάρους και τη λιπώδη μάζα, οι οποίοι είναι σχετικοί δείκτες για την ανάπτυξη της παχυσαρκίας και των επιπλοκών της.

Πηγή μελέτης (στα αγγλικά)

Μετάφραση – Επιμέλεια: Dietonian

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση/αντιγραφή ή άλλη χρήση, χωρίς ξεκάθαρη αναφορά αυτού του δικτυακού τόπου ως πηγή του κειμένου.

Φώτο εξωφύλλου: freepik.com

ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ, ΕΧΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ ΣΑΣ. ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΙ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ, ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ. ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. ΕΑΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ Ή ΘΕΜΑ ΥΓΕΙΑΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΣΑΣ

 

Βαθμολογείστε την ανάρτηση!

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το βαθμολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Καταμέτρηση ψήφων 0

Δεν υπάρχουν βαθμολογίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

Μιας και σας άρεσε αυτή η ανάρτηση..

αν θέλετε ακολουθείστε μας στα κοινωνικά μέσα!

Προηγούμενο άρθροΣοκολατένιο brownie/μπράουνι
Επόμενο άρθροΤιραμισού πανακότα

Απάντηση