0
(0)
Date: October 23, 2019
Source: Trinity College Dublin

Νέα έρευνα από το Trinity College Dublin δείχνει ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι ένας σημαντικός καθοριστικός παράγοντας της κακής λειτουργίας των σκελετικών μυών σε ενήλικες ηλικίας 60 ετών και άνω. Η διατήρηση της λειτουργίας των σκελετικών μυών καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους αποτελεί βασικό συστατικό της επιτυχημένης γήρανσης, βοηθά στην προώθηση της ανεξαρτησίας, της κινητικότητας, της ποιότητας ζωής και στη μείωση των πτώσεων και των αδυναμιών. Ενώ η άσκηση αντοχής είναι γνωστό ότι διατηρεί τη μυϊκή λειτουργία, υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι η επαρκής κατάσταση της βιταμίνης D μπορεί επίσης να είναι προστατευτική. Το έγγραφο δημοσιεύθηκε πρόσφατα στο διεθνές περιοδικό Clinical Interventions in Aging.

Βασικά ευρήματα:

  • Η πιθανότητα της μυϊκής αδυναμίας ήταν διπλάσια μεταξύ των ηλικιωμένων με ανεπάρκεια βιταμίνης D (40,4%) σε σύγκριση με όσους είχαν επάρκεια βιταμίνης D (21,6%).
  • Ομοίως, η μειωμένη «μυϊκή απόδοση» ήταν 3 φορές υψηλότερη σε ηλικιωμένους ενήλικες με ανεπάρκεια βιταμίνης D (25,2%) σε σύγκριση με την επάρκεια της βιταμίνης D (7,9%).
  • Με βάση την πιο σύνθετη στατιστική ανάλυση, η μελέτη έδειξε ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D αύξησε σημαντικά την πιθανότητα εξασθένησης της μυϊκής δύναμης και της απόδοσης.
  • Η μελέτη επιβεβαίωσε τα σχετικά οφέλη της σωματικής δραστηριότητας. Οι ηλικιωμένοι που συμμετείχαν σε τακτική μέτρια σωματική δραστηριότητα είχαν σημαντικά χαμηλότερη πιθανότητα έλλειψης μυϊκής δύναμης και σωματικής απόδοσης.
  • Συνοπτικά, η ανεπάρκεια της βιταμίνης D συσχετίστηκε με μειωμένη μυϊκή δύναμη και απόδοση σε μια ευρεία μελέτη των ηλικιωμένων στην κοινότητα.
  • Είναι γενικά αποδεκτό ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D (η 25 (OH) D πρέπει να ειναι <30 nmol / L) θα πρέπει να αντιστραφεί για την πρόληψη της οστεοπάθειας, η οποία μπορεί επίσης να προστατεύσει τη λειτουργία των σκελετικών μυών στη γήρανση.

Τα ευρήματα βασίζονται στην ανάλυση των δεδομένων από 4157 ενήλικες ηλικίας 60 ετών και άνω, από την αγγλική Longitudinal Study of Aging (ELSA). Αξιολογήθηκαν δύο επικυρωμένες μετρήσεις μυϊκής λειτουργίας, δηλαδή η δύναμη πρόσφυσης στο χέρι και η δοκιμασία με την ονομασία Short Physical Performance Battery (SPPB). Η βιταμίνη D ορού μετρήθηκε [25-υδροξυβιταμίνη D] με την συγκέντρωση <30 nmol / L να χαρακτηρίζεται ως ανεπαρκής βιταμίνη D, νούμερο που είναι γνωστό ότι συνδέεται με ασθένεια των οστών.

Η Maria O’Sullivan, αναπληρώτρια καθηγήτρια διατροφής στο Trinity College Dublin, δήλωσε: “Τα αποτελέσματα μας δείχνουν ότι η ανεπάρκεια βιταμίνης D αύξησε την πιθανότητα κακής μυϊκής λειτουργίας σε ηλικιωμένους ενήλικες και επιβεβαιώνει το προστατευτικό αποτέλεσμα της σωματικής δραστηριότητας. που συχνά παραβλέπεται, για την προώθηση της υγιεινής γήρανσης. Η αντιμετώπιση αυτού μέσω πολυτροπικών προσεγγίσεων που ενσωματώνουν σωματική δραστηριότητα, αναστροφή της ανεπάρκειας βιταμίνης D και άλλων τροποποιήσιμων συστατικών διατροφής και τρόπου ζωής απαιτούν περαιτέρω διερεύνηση.

Ο Dr Niamh Aspell, πρώτος συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: “Συνολικά, τα ευρήματά μας προσθέτουν βάρος στα στοιχεία υπέρ των στρατηγικών δημόσιας υγείας για την εξάλειψη της ανεπάρκειας της βιταμίνης D. Σε μελλοντικές έρευνες, ωστόσο, θα πρέπει να εντοπιστούν και να επικεντρωθούν σε ηλικιωμένους ενήλικες με βιταμίνη D ανεπάρκεια και στοχεύουν στην καλύτερη κατανόηση εάν η αναστροφή αυτής της ανεπάρκειας βελτιώνει τη λειτουργία των σκελετικών μυών. “

Ο καθηγητής Eamon Laird, συν-συγγραφέας και ερευνητής της Trinity Research πρόσθεσε ότι “η ανεπάρκεια βιταμίνης D και η σωματική δραστηριότητα είναι παράγοντες που μπορούν να τροποποιηθούν. Ορισμένες χώρες, για παράδειγμα η Φινλανδία, έχουν εφαρμόσει επιτυχώς μια πολιτική ενίσχυσης της βιταμίνης D μέσω της τροφής, η οποία έχει εξαλείψει την ανεπάρκεια του πληθυσμού. Μια τέτοια πολιτική θα μπορούσε επίσης να εφαρμοστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ιρλανδία για τους ηλικιωμένους πληθυσμούς”.

Συστήνεται να δείτε όλα τα άρθρα του ιστοτόπου για την βιταμίνη D3.

Πηγή μελέτης (στα αγγλικά)

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση/αντιγραφή ή άλλη χρήση, χωρίς ξεκάθαρη αναφορά αυτού του δικτυακού τόπου ως πηγή του κειμένου.

ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΤΟΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΤΑ ΒΡΕΙΤΕ ΕΔΩ.

ΠΡΟΣΟΧΗ: ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΙΣΧΥΡΙΣΜΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ, ΕΧΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΤΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ ΣΑΣ. ΤΟ  ΔΕΝ ΠΑΡΕΧΕΙ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ, ΣΥΝΤΑΓΟΓΡΑΦΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ. ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ  ΔΕΝ ΣΤΟΧΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΜΒΑΤΙΚΩΝ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ. ΕΑΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΑΣΘΕΝΕΙΑ Ή ΘΕΜΑ ΥΓΕΙΑΣ, ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΙΑΤΡΟ ΣΑΣ

Φωτογραφία εξωφύλλου: freepik.com

Βαθμολογείστε την ανάρτηση!

Κάντε κλικ σε ένα αστέρι για να το βαθμολογήσετε!

Μέση βαθμολογία 0 / 5. Καταμέτρηση ψήφων 0

Δεν υπάρχουν βαθμολογίες μέχρι τώρα! Γίνετε ο πρώτος που θα αξιολογήσει αυτήν την ανάρτηση.

Μιας και σας άρεσε αυτή η ανάρτηση..

αν θέλετε ακολουθείστε μας στα κοινωνικά μέσα!

Προηγούμενο άρθροΚολασμένη σοκολατόπιτα χωρίς ενοχές!
Επόμενο άρθροΟι κετογονικές δίαιτες στην ιατρική ογκολογία

Απάντηση